Prego de cláusulas administrativas para a contratación das obras contidas no proxecto “INSTALACIÓNS E EQUIPAMENTOS CASA DO ALONSOS”, O ABEIRO DA SUBVENCIÓN CONCEDIDA Ó CONCELLO DA GUARDA POLA DEPUTACIÓN DE PONTEVEDRA DENTRO DO PLAN PROVINCIAL DE OBRAS E S
PUBLICADO NO DOGA Nº 146 DO 3 DE AGOSTO DO 2016
PUBLICADO NO BOP Nº 142 DO 27 DE JULIO DO 2016
PREGO DE CLÁUSULAS ADMINISTRATIVAS PARTICULARES QUE HABERÁN DE REXER PARA A CONTRATACIÓN MEDIANTE PROCEDEMENTO ABERTO DAS OBRAS contidas no proxecto DE “INSTALACIÓNS E EQUIPAMENTOS CASA DO ALONSOS”, O ABEIRO DA SUBVENCIÓN CONCEDIDA Ó CONCELLO DA GUARDA POLA DEPUTACIÓN DE PONTEVEDRA DENTRO DO PLAN PROVINCIAL DE OBRAS E SERVIZOS 2015 (PPOS 2015) .
1) OBXECTO DO CONTRATO.
O presente contrato ten por obxecto a execución das obras contidas no proxecto “INSTALACIÓNS E EQUIPAMENTOS CASA DO ALONSOS”, por importe de 163.546,59 euros, IVE, redactado polo Arquitecto Técnico Municipal D Hermelindo Martínez González, o abeiro da subvención concedida ó Concello da Guarda pola Deputación Provincial dentro do Plan Provincial de Obras e Servizos 2015 (PPOS 2015). O conxunto de documentos que compón o proxecto considérase que forman parte integrante deste Prego, tendo carácter contractual.
En caso de contradicción entre o Prego de Cláusulas Administrativas Particulares e o Prego de Prescricións Técnicas prevalecerá o primeiro.
Código nomenclatura CPV: 45331000-6 (traballos de instalación de calefacción, ventilación e aire acondicionado); 51300000-5 (instalación equipos telecomunicacións); 39717200 (suministro equipos aire acondicionado); 32000000 (Equipos de radio, televisión, comunicaciones y telecomunicaciones y equipos conexos).
2) NECESIDADES ADMINISTRATIVAS A SATISFACER.
A finalidade do contrato é a realización de obras para mellorar as instalación de climatización e os equipamentos e infraestructuras de telecomunicacións da Casa dos Alonsos.
3) RÉXIME XURÍDICO.
O presente contrato de execución de obras e suministro ten carácter administrativo e se rexe polo prego de claúsulas administrativas particulares, polo prego de prescripcións técnicas e polo proxecto de e execución de obras obxecto do contrato, quedando ambas as partes sometidas expresamente á lexislación de contratos do sector publico e normas complementarias, e no seu caso da Comunidade Autónoma de Galicia nos termos do artigo 149.1.18 da Constitución así como as demais disposicións de desenvolvemento, en especial o Regulamento de desenvolvemento; supletoriamente aplicaranse as restantes normas de dereito administrativo e, na súa falta, as normas de dereito privado.
4) ÓRGANO DE CONTRATACIÓN.
O órgano de contratación na presente licitación será o Alcalde do Concello da Guarda.
Dirección postal: Concello da Guarda, Praza do Reló s/n, 36780 A Guarda (Pontevedra)
Teléfono: 986610000
Fax: 986610283
Correo electrónico: alcaldia@aguarda.es
Perfil do contratante municipal: www.aguarda.es
5) ORZAMENTO DO CONTRATO E TIPO DE LICITACIÓN.
Sinálase como tipo de licitación (respecto do que se admiten baixas). o importe de 163.546,59 euros, IVE engadido :
Orzamento de execución material: 113.581,91 euros
Orzamento base de licitación (sen IVE): 135.162,47 euros
Orzamento de licitación: 163.546,59 euros, IVE engadido.
VALOR ESTIMADO: 135.162,47 euros
Na contratación destas obras entenderase que os contratistas, ao formular as súas propostas económicas, incluíron dentro das mesmas o importe do Imposto sobre o Valor Engadido, sen prexuízo de que o importe deste imposto indíquese como partida independente, de conformidade co art. 87.2 do TRLCSP e modelo de oferta económica do presente prego.
6) FINANCIAMENTO.
Para atender as obrigas económicas que se derivan para a Administración do cumprimento do contrato existe crédito suficiente no Orzamento municipal, con cargo á partida 2016/0/933/623/01.
Foi concedida ó Concello da Guarda subvención pola Deputación Provincial dentro do Plan Provincial de Obras e Servizos 2015 (PPOS 2015), subvención do 100% do importe total do proxecto.
7) REVISIÓN DE PREZOS.
Atendendo á natureza da obra, non procederá en ningún caso a revisión de prezos do presente contrato e xa que logo non se aplicará fórmula algunha de revisión.
8) PRAZO DE EXECUCIÓN.
5.1.- O prazo de execución do contrato será de CORENTA E CINCO (45) DÍAS laborables, contados a partir do día seguinte ó da firma do Acta de Comprobación do Replanteo, salvo que exista reserva fundada que impida o seu comezo. O prazo contarase sempre en días naturais.
5.2.- Prórrogas.- O prazo contractual só prorrogarase cando concorran as circunstancias e requisitos esixidos pola lexislación vixente.
5.3.- Prazos parciais.- Os prazos parciais serán os que no seu caso, fíxense na aprobación do Programa de Traballo.
9)PROCEDEMENTO DE CONTRATACIÓN. TRAMITACIÓN DO CONTRATO.
O contrato adxudicarase mediante procedemento aberto. A tramitación do presente expediente será ordinaria.
10) CRITERIOS BASE PARA A ADXUDICACIÓN.
CRITERIOS AVALIABLES MEDIANTE FÓRMULA ( ata 30 puntos en total):
1.- Proposta de baixa no prezo………………………ata 20 puntos.
2.-Proposta de ampliación do prazo de garantía (ata un máximo de 15 anos en total)………………………….ata 10 puntos.
A valoración dos diferentes criterios se levará a cabo utilizando a seguinte fórmula: en cada apartado, se outorgarán 0 puntos ás ofertas que se axusten ó tipo ou o mínimo esixido nos presentes pregos. A oferta máis vantaxosa terá a máxima puntuación, e as restantes puntuacións se obterán a través da fórmula polinómica de tipo liñal recta que se recolle a continuación:
Fórmula: P = p*[ X/Y]
P é a puntación obtida
p é a puntuación máxima en xogo que se pode obter
X é o valor que se obtén da diferencia entre a oferta a considerar e o valor tipo
Y é o valor que se obtén do diferencial entre a mellor oferta presentada e o valor tipo
Criterios de desempate:
No caso de que dous ou máis proposicións se encontren igualadas resultará adxudicataria aquela que obteña unha maior puntuación no criterio de adxudicación que teña maior peso na ponderación dos mesmos. E no caso de que continuara a igualdade, polo orden de importancia que se lle atribuíra a cada criterio.
CRITERIOS PARA A CONSIDERACIÓN DE QUE A PROPOSICIÓN CONTÉN VALORES ANORMAIS OU DESPROPORCIONADOS
Considerarase que a proposición contén valoresanormais ou desproporcionados cando a adxudicación deba facerse tendo en conta máis dun criterio de adxudicación,sempre que o prezo proposto sexa inferior nun 10% á media do total dos propostos.
Cando aplicando estas criterios se identifique unha proposición que poida ser considerada desproporcionada ou anormal notificaráselle ao licitador e concederáselle audiencia por un prazo máximo de tres días para que xustifique a valoración da súa proposición e precise as condicións da mesma de acordo co establecido no artigo 152 do TRCSP.
Á vista da xustificación presentada e do informe do servizo xestor, o órgano de contratación levará a cabo a aceptación ou rexeitamento da citada proposición por non poder ser cumprida como consecuencia da inclusión de valores anormais ou desproporcionados. Neste último caso, o órgano de contratación terá que excluila da clasificación.
11) CAPACIDADE PARA CONTRATAR. SOLVENCIA.
CAPACIDADE PARA CONTRATAR
Soamente poderán contratar co sector público as persoas naturais ou xurídicas, españolas ou estranxeiras, que se indican no art. 54 e ss. do TRLCSP, que teñan plena capacidade de obrar.
Os candidatos ou licitadores non deberán estar incursos en ningunha prohibición de contratar previstas no art. 60 do TRLCSP.
As persoas físicas ou xurídicas de Estados non pertencentes á Unión Europea estarán ao que sinala o art. 55 e as empresas comunitarias ao que indica o art. 58 do TRLCSP.
SOLVENCIA
Ademáis dos requisitos apuntados, os licitadores deberán acreditar a súa solvencia, ben a través da acreditación dunha clasificación adecuada ao obxecto do contrato e dando cumprimento ó disposto no artigo 79.bis do TRLCSP, ben a través, no caso da solvencia económica e financeira, do seguinte medio ( art. 75 do TRLCSP):
– Acreditación do volume anual de negocios do licitador no ámbito a que se refira o contrato,por importe igual ou superior ó tipo de licitación do contrato.
A acreditación documental da suficiencia da solvencia económica e financieira do empresario se efectuará mediante a aportación dos certificados e documentos que para cada caso se determinen reglamentariamente. En todo caso, a inscripción no Rexistro Oficial de Licitadores e Empresas Clasificadas das Administracións Públicas acreditará frente a todos os órganos de contratación do sector público, a tenor do nel reflectido e salvo proba en contrario, as condiciones de solvencia económica e financieira do empresario.
Polo que respecta á solvencia técnica (artigo 76 do TRLCSP) deberán acreditala a través do seguinte medio:
– Relación das obras executadas no curso dos dez últimos anos, avalada por certificados de boa execución para las obras más importantes, que indicarán o importe, as datas e o lugar de execución das mesmas.
Aos efectos previstos no apartado anterior, os certificados de clasificación ou documentos similares que sexan expedidos por Estados membros da Unión Europea a favor dos seus propios empresarios constituirán unha presunción de aptitude nos termos apuntados no artigo 84.1 da TRLCSP.
Tales medios de acreditación poderán ser substituidos polos que consten no certificado de inscrición no Rexistro de Contratistas da Comunidade Autónoma de Galicia ou da Estatal, que o licitador achegue, ou pola acreditación dunha clasificación suficiente.
Non poderán concorrer á licitación aquelas empresas que participasen na elaboración
das especificacións técnicas á que se refire o presente contrato, sempre que dita participación poida provocar restricións á libre concorrencia ou supor un trato privilexiado con respecto ao resto das empresas licitadoras. (art. 56.1 TRLCSP).
Os que contraten coa Administración, poderán facelo por si, ou mediante a representación de persoas debidamente facultadas para iso. (art. 21 RG).
CLASIFICACIÓN.
O licitador poderá substituir a documentación acreditativa da solvencia económica e técnica pola aportación da certificación expedida polo órgano competente das seguintes clasificacións empresariais:
GRUPO I; Subgrupo 7; Categoría 2
GRUPO J; Subgrupo 2; Categoría 2
12) UNIÓNS TEMPORAIS DE EMPRESAS.
A Administración poderá contratar con unións de Empresarios que se constitúan temporalmente ao efecto, de conformidade co establecido no artigo 59 do TRLCSP.
A estes efectos cada unha das empresas que a compón deberán indicar nomes e circunstancias dos que a constitúan e a participación de cada un, así como que asumen o compromiso de constituírse formalmente en unión temporal en caso de resultar adxudicatarios do contrato.
Así mesmo deberán presentar cada unha delas a documentación esixida na cláusula 9 e acreditar a súa capacidade e solvencia nos termos do presente prego, acumulándose a efectos da determinación da solvencia da unión temporal as características acreditadas para cada un dos integrantes da mesma. E no caso de que se esixa clasificación estarase ao disposto no artigo 67 do TRLCSP.
No suposto de resultar adxudicataria, a Unións Temporais deberá formalizar a mesma, en escritura pública, así como presentar o C.I.F. da Unións Temporais, todo iso dentro do prazo de quince días seguintes ao da data en que reciba a notificación de adxudicación, e a duración da mesma será coincidente coa do contrato ata a súa extinción.
Os empresarios que concorran agrupados en Unións Temporais quedarán obrigados solidariamente ante a Administración.
13) PROPOSICIÓNS. LUGAR E PRAZO DE PRESENTACIÓN.
As proposicións presentaranse no rexistro xeral deste Concello de luns a venres, de 9 a 14 horas, e os sábados de 10 a 13 horas, durante o prazo de 15 días naturais a contar dende o día seguinte ó da publicación do último anuncio no BOP e no DOGA (art. 159 TRLCSP). Se o último día de presentación de ofertas fora inhábil, se prorrogará ata o día hábil seguinte.
Poderanse presentar proposicións por correo ou por Portelo Único da Xunta de Galicia, tendo o interesado que acreditar co resgardo correspondente a data do envío na OFICINA DE CORREOS ou do Portelo Único Xunta de Galicia e anunciando o mesmo día, ó Órgano de contratación, ben por FAX, correo electrónico ou por telegrama, a remisión da proposición. Sen o cumprimento destes requisitos non será admitida a proposición no caso de que fose recibida fora do prazo previsto.
Dirección postal: Concello da Guarda, Praza do Reló s/n, 36780 A Guarda (Pontevedra)
Teléfono: 986610000
Fax: 986610283
Correo electrónico: alcaldia@aguarda.es
Perfil do contratante municipal: www.aguarda.es
Sen o cumprimento destes requisitos non será admitida a proposición no caso de que fose recibida fora do prazo previsto.
A).- Sobre A, denominado DOCUMENTOS XERAIS PARA O PROCEDEMENTO ABERTO PARA A ADXUDICACIÓN DO CONTRATO DE “INSTALACIÓNS E EQUIPAMENTOS CASA DO ALONSOS”, conterá a seguinte documentación:
Unha relación de todos os documentos incluídos neste sobre.
– Declaración responsable subscrita pola persoa que firme a proposición, de acordo co modelo que figura como ANEXO I dos presentes pregos.
As empresas estranxeiras achegarán unha declaración de sometemento á xurisdición dos xulgados e tribunais españois de calquera orde para tódalas incidencias que de modo directo ou indirecto poidan xurdir do contrato, con renuncia se é o caso, ao foro xurisdicional estranxeiro que puidera corresponderlle ao licitador. En todo caso, as empresas estranxeiras achegarán os seus documentos debidamente traducidos de forma oficial ao galego ou castelán.
– Será opcional para os licitadores a presentación dunha declaración en relación coa confidencialidade da documentación aportada. No caso de ser achegada, a declaración deberá indicar qué debe considerarse como confidencial pola súa vinculación con segredos técnicos ou comerciais.
B).- Sobre B, denominado proposición económica, axustado ó modelo indicado no presente PREGO , será presentado pechado, podendo estar lacrado ou precintado, e terá a seguinte inscrición: PROPOSICIÓN ECONÓMICA PARA OPTAR O PROCEDEMENTO ABERTO PARA A ADXUDICACIÓN DO CONTRATO DE “INSTALACIÓNS E EQUIPAMENTOS CASA DO ALONSOS”, cada licitador unicamente poderá presentar unha proposición.Non podendo tampouco presentar ningunha proposta de unión temporal, si o contratista o fixo individualmente, nin figurar en máis dunha unión temporal das que se presenten.
– Índice de documentos que integran o sobre.
Farase constar, dentro do sobre e na primeira páxina, en folla independente, un índice dos documentos que o integran, enunciado numericamente.
MODELO DE PROPOSICIÓN ECONÓMICA:
D………………………………….. maior de idade con DNI………………… e enderezo en…………………………… en nome propio ou en representación de…………..(conforme acredito con poder bastanteado), vista a contratación POR PROCEDEMENTO ABERTO, das obras de “INSTALACIÓNS E EQUIPAMENTOS CASA DO ALONSOS”, comprometese a executalas polo seguinte prezo:
Prezo anual sen IVE: ………. euros.
IVE aplicable: ………..
Prezo total (IVE engadido): ………….. euros
SINATURA DO PROPOÑENTE E DATA.
B).- Sobre C, denominado proposición técnica, axustado ó modelo indicado no presente PREGO , será presentado pechado, podendo estar lacrado ou precintado, e terá a seguinte inscrición: PROPOSICIÓN TÉCNICA PARA OPTAR O PROCEDEMENTO ABERTO PARA A ADXUDICACIÓN DO CONTRATO DE “INSTALACIÓNS E EQUIPAMENTOS CASA DO ALONSOS”, cada licitador unicamente poderá presentar unha proposición.Non podendo tampouco presentar ningunha proposta de unión temporal, si o contratista o fixo individualmente, nin figurar en máis dunha unión temporal das que se presenten.
“MODELO DE PROPOSICIÓN TÉCNICA:
D………………………………….. maior de idade con DNI………………… e enderezo en…………………………… en nome propio ou en representación de…………..(conforme acredito con poder bastanteado), recibida invitación para participar na contratación POR PROCEDEMENTO ABERTO, das obras de “INSTALACIÓNS E EQUIPAMENTOS CASA DO ALONSOS”, comprometese a executalas nas seguintes condicións:
CRITERIOS OBXECTIVOS DE ADXUDICACIÓN :
q Aumento prazo de garantía:
SINATURA DO PROPOÑENTE E DATA.”
14) MESA DE CONTRATACIÓN. APERTURA DE PLICAS. REXEITAMENTO. RENUNCIA.
Mesa de contratación.
A mesa de contratación estará integrada do xeito seguinte:
Presidente: Alcalde-Presidente do Concello ou Concelleiro en quen delegue.
Vocais:
– Concelleiro responsable do servizo.
– O arquitecto Técnico Municipal.
– A Interventora do Concello, ou quen legalmente a substitúa.
– A Secretaria do Concello, ou quen legalmente a substitúa.
Actuará como secretario un funcionario do Concello.
APERTURA DAS OFERTAS.REXEITAMENTO. RENUNCIA.
Apertura das ofertas.
A cualificación da documentación xeral pola Mesa de contratación terá lugar no Concello de a Guarda ás dez horas do terceiro hábil seguinte ó que termine o prazo para a presentación de proposicións. A estes efectos, se tal día fora sábado, o acto terá lugar o día hábil seguinte. No caso da existencia de deficiencias subsanables (emendables-reparables) na documentación xeral, se outorgará ós licitadores un prazo de dous día hábiles para proceder á súa subsanación.
Ás dez horas do sexto día hábil seguinte á finalización do prazo de presentación de ofertas, se procederá pola Mesa de contratación en acto público á apertura das ofertas económicas e técnicas presentadas. A estes efectos, se tal día fora sábado, o acto terá lugar o día hábil seguinte.Caberá solicitar pola mesa de contratación, cantos informes técnicos se consideren precisos e se relacionen co obxecto de contrato.
Rexeitamento de proposicións.
Se algunha proposición non gardase concordancia coa documentación examinada e admitida, excedese do orzamento base de licitación, variase substancialmente o modelo establecido, ou comportase erro manifesto no importe da proposición, ou existise recoñecemento por parte do licitador de que adoece de erro ou inconsistencia que a fagan inviable, será refugada polo órgano de contratación, en resolución motivada.
A Administración terá alternativamente a facultade de adxudicar o contrato á proposición máis vantaxosa, mediante a aplicación dos criterios establecidos no presente Prego, sen atender necesariamente ao valor económico da mesma, ou declarar deserta a licitación, motivando en todo caso a súa resolución con referencia aos criterios de adxudicación que figuran no presente Prego.
Renuncia:
A presentación da oferta vincula ao contratista coa Administración de tal modo que a renuncia á adxudicación do contrato ó á execución da obra, realizada en calquera fase de tramitación do expediente faculta á Corporación a que proceda á incautación da garantía, sen prexuízo da esixencia de indemnización polos danos e prexuízos causados á Administración contratante e demais consecuencias previstas no TRLCSP.
15) Adxudicación.
REQUIRIMENTO PREVIO Á ADXUDICACIÓN DO CONTRATO
O órgano de contratación requirirá á empresa coa oferta economicamente máis vantaxosa para que, dentro do prazo de 10 días hábiles, contados desde o seguinte a aquel en que tivera recibido o requirimento, presente a seguinte documentación:
– DOCUMENTACIÓN ACREDITATIVA DO CUMPRIMENTO DOS REQUISITOS
PREVIOS:
De conformidade co disposto no artigo 146-TRLCSP (modificado pola Lei 14/2003, do 27 de setembro de apio ao emprendedor) deberá presentar:
A).- Documentación acreditativa da capacidade de obrar:
• Empresario individual: copia compulsada do DNI, Pasaporte, autorización de
residencia e traballo no seu caso, ou calquera outro documento equivalente para
estranxeiros.
• Persoas xurídicas:
Copia da tarxeta do Código de Identificación Fiscal (CIF), debidamente compulsada.
Escritura de constitución ou modificación no seu caso, inscrita no Rexistro Mercantil, cando este requisito fose esixible conforme á lexislación mercantil que lIe sexa aplicable. De non ser esixible, achegarase escritura ou documento de constitución, de modificación, estatutos ou acto fundacional,no que conste as normas polas que se regula a súa actividade, inscritos, no seu caso no correspondente Rexistro Oficial.
• Empresas comunitarias: A capacidade de obrar das empresas non españolas de Estados membros da Comunidade Europea ou signatarios do Acordo sobre o Espazo
15 Económico Europeo acreditarase mediante a inscrición no Rexistro procedente de
acordo coa lexislación do Estado onde estean establecidas ou mediante a presentación das certificacións que se indican no apartado 2 do anexo I do RXLCAP
(artigo 9-RXLCAP).
Resto de empresas estranxeiras: Os empresarios estranxeiros non comunitarios deberán acreditar a súa capacidade de obrar con informe expedido pola Misión Diplomática Permanente ou Oficina Consular de España no lugar do domicilio da empresa, no que se faga constar previa acreditación por parte da empresa, que figura inscrita no rexistro local profesional, comercial ou análogo, ou no seu defecto, que actúan habitualmente no tráfico local no ámbito das actividades ás que se estende o obxecto do contrato.Ademais deberán xustificar mediante informe da respectiva Misión Diplomática Permanente de España ou da Secretaría Xeral de Comercio Exterior do Ministerio de Economía e Facenda sobre a condición de estado signatario do Acordo sobre Contratación Pública da Organización Mundial de Comercio, nos casos previstos no RXLCAP.
• Disposición común a empresas estranxeiras (comunitarias e non comunitarias):
declaración de sometemento á xurisdición de tribunais e xulgados españois. As empresas estranxeiras deberá presentar unha declaración de sometemento á xurisdición dos tribunais e xulgados españois de calquera orde, para tódalas incidencias que de modo directo ou indirecto puideran xurdir do contrato, con renuncia no seu caso, ao foro xurisdicional estranxeiro que puidera corresponder ao licitante (artigo 146.1.d -TRLCSP).
• Unións Temporais de Empresas: no caso de concorreren á licitación varias empresas
constituíndo unha unión temporal, cada unha de elas deberá acreditar a súa personalidade e capacidade indicando os nomes e circunstancias dos empresarios que subscriben a proposición, participación de cada unha de elas designando a persoa ou entidade que durante a vixencia do contrato ha de desempeñar a representación da UTE ante a Administración, e compromiso de constituirse formalmente en UTE en caso de resultar adxudicatarias, de conformidade co artigo 59-TRLCSP.
B) Documentos acreditativos da representación: se o asinante da proposición
actúa en calidade de representante do licitador deberá achegar:
– Copia compulsada notarial ou administrativamente do documento que acredite a personalidade deste representante (DNI, Pasaporte, autorización de residencia e traballo no seu caso, ou calquera outro documento equivalente para estranxeiros).
– Copia compulsada notarial ou administrativamente da escritura de poder de representación, ou no seu caso, das escrituras notariais de constitucións ou modificación estatutarias ou elevación dea cordos sociais, onde conste que está habilitado para concorrer á celebración de contratos coas Administracións Públicas.
C} Documentación acreditativa da solvencia:
– Documentación acreditativa da solvencia económica e financeira de acordo co disposto na cláusula 11 deste prego.
– Documentación acreditativa da solvencia técnica de acordo co disposto na cláusula 11 deste prego.
D} Alta no Imposto de Actividades Económicas (IAE):
Orixinal ou copia compulsada da alta no Imposto de Actividades Económicas no epígrafe correspondente ao obxecto do contrato, referida ao exercicio corrente, ou o último recibo acompañado dunha declaración responsable de non terse dado de baixa na matrícula do
citado imposto.
E} REXISTRO DE CONTRATISTAS
De acordo co disposto no artigo 83-TRLCSP, a documentación relacionada anteriormente poderá substituírse pola presentación do certificado de inscrición no Rexistro Oficial de Licitadores e Empresas Clasificadas do Estado ou do Rexistro Xeral de Contratistas da Comunidade Autónoma de Galicia regulado por Decreto 262/2001, do 20 de setembro (D.O.G. n.o 200 do 16 de outubro de 2001), sempre e cando o dito certificado inclúa os anteditos datos, e debendo acompañar á dita certificación unha declaración responsable na que o licitador manifeste que as circunstancias contidas na certificación presentada non variaron (art.146.3-TRLCSP).
En todo caso, os licitadores que presenten esta certificación deberán presentar ademais do certificado, unha fotocopia compulsada do DNI da persoa que presenta a oferta.
– DOCUMENTACIÓN NECESARIA PARA A ADXUDICACIÓN DO CONTRATO
De conformidade co disposto no artigo 151.2-TRLCSP deberá presentar:
• Xustificante de estar ao corrente no cumprimento das súas obrigas tributarias (estatais e coa Comunidade Autónoma) e coa Seguridade Social.
• Xustificante de ter constituída garantía definitiva por importe do 5% do importe de licitación, por calquera dos medios a que se refire o artigo 96-TRLCSP.
• Xustificante de ter aboado os gastos do anuncio de licitación.
O órgano de contratación requirirá o licitador que houbese presentado a oferta económicamente máis ventaxosa para que, dentro do prazo de dez días hábiles, a contar dende o seguinte a aquél no que houbera recibido o requirimento, presente a documentación anteriormente citada Os correspondentes certificados poderán ser expedidos por medios electrónicos, informáticos ou telemáticos.
De non cumprimentarse adecuadamente o requerimento no prazo sinalado, se entenderá que o licitador retirou a sua oferta, procedéndose nese caso a recabar a mesma documentación o licitador seguinte, pola orde na que quedaran clasificadas as ofertas.
O órgano de contratación deberá adxudicar o contrato dentro dos cinco días hábiles seguintes á recepción da documentación.
A adxudicación concretará e fixará os términos definitivos do contrato.
16) GARANTÍAS.
GARANTÍA PROVISIONAL.- Non se esixe
GARANTÍA DEFINITIVA.- O adxudicatario como requisito previo e necesario para a formalización do contrato, deberá constituír a garantía definitiva á que se refire o artigo 95 do TRLCSP, por importe equivalente ao 5 por 100 do importe da adxudicación, excluído o Imposto sobre o Valor Engadido, por medio de calquera das formas previstas no art. 96 e segundo o estipulado no artigo 97 do TRLCSP en canto ao réxime das garantías prestadas por terceiros.
17) FORMALIZACIÓN DO CONTRATO.
Na notificación ó adxudicatario e no perfil do contratante se indicará o prazo no que debe procederse a sua formalización conforme o artigo 156, constituíndo título suficiente para acceder a calquera rexistro público. Non obstante, o contratista poderá solicitar que o contrato se eleve a escritura pública, correndo do seu cargo os correspondentes gastos (art. 156.1 TRLCSP).
Cando por causas imputables ao contratista non se formalizara o contrato dentro do plazo indicado, a Administración poderá acordar a súa resolución, sendo de aplicación o previsto no artigo 211.3.a). Se as causas da non formalización fosen imputables á Administración, indemnizarase ao contratista dos danos e prexuízos que lle ocasionara a demora, con independencia de que poida solicitar a resolución do contrato ao amparo da letra d) do art. 223 TRLCSP.
18) EXECUCIÓN DO CONTRATO. ACTA DE COMPROBACIÓN DO REPLANTEO.
18.1.- Dentro do mes seguinte á formalización do contrato efectuarase a comprobación do replanteo, na data en que a Administración sinale, quedando obrigado o contratista, previa notificación, a acudir ao mesmo e subscribir a correspondente Acta, de conformidade co artigo 229 do TRLCSP.
18.2.-O acta deberá expedirse por triplicado, debendo reflectirse na mesma os datos que se sinalan no artigo 139 do Real Decreto 1098/2001, e producíndose os efectos sinalados no mencionado artigo e no seguinte. En concreto, cando o resultado da comprobación do replanteo demostre a posesión e disposición real dos terreos, a súa idoneidade e viabilidade do proxecto, a xuízo do facultativo Director das obras, e sen reserva por parte do contratista, darase por aquel a autorización para inicialas, facéndose constar este estremo explícitamente no Acta estendida, de cuia autorización quedará notificado o contratista polo feito de suscribila, e empezándose a contar o prazo de execución das obras dende o día seguinte o da firma do acta.
Un exemplar do acta se remitirá ó órgano de contratación, outro se entregará ó contratista e un terceiro á dirección da obra.
18.3.- Se o contratista non acudir, sen causa xustificada, ao acto de Comprobación de replanteo a súa ausencia considerarase como incumprimento do contrato coas consecuencias e efectos previstos no artigo 237 do TRLCSP.
18.4. –No caso de que o expediente de contratación fora declarado de tramitación urxente, a comprobación do replanteo se realizará a partir do momento no que o adxudicatario haxa constituido a garantía definitiva.
19).- COMEZO DAS OBRAS E PREAVISO Á AUTORIDADE LABORAL.
O contratista deberá iniciar as obras dentro dos quince días seguintes ao da firma do Acta de Comprobación de replanteo.
O Director da obra directamente ou por medio do coordinador de Seguridade e Saúde deberá efectuar o correspondente aviso previo á autoridade laboral antes do comezo das obras (art. 18 do Decreto 1627/97), documento cuxa presentación debe exhibir o facultativo ao contratista.
Cando o resultado da comprobación do replanteo demostre a posesión e disposición real dos terreos, a súa idoneidade e viabilidade do proxecto, a xuízo do facultativo Director das obras, e sen reserva por parte do contratista, darase por aquel a autorización para inicialas, facéndose constar este extremo explicitamente no Acta estendida, de cuxa autorización quedará notificado o contratista polo feito de subscribila, e empezándose a contar o prazo de execución das obras desde o día seguinte ao da firma do acta.
20).- PROGRAMA DE TRABALLO, PLAN DE SEGURIDADE E SAÚDE E RELACIÓN DE SUBCONTRATISTAS E SUBMINISTRADORES.
Dentro dos 15 días naturais seguintes ao da firma do Acta de Comprobación de Replanteo, e sempre antes do inicio das obras, o contratista presentará o Programa de Traballo e o Plan de Seguridade e Saúde, e relación de subcontratistas e subministradores, co importe de obra a realizar, e neste caso, aos efectos do sinalado no presente Prego.
A aprobación do Plan de Seguridade e Saúde corresponderá ao Presidente da Corporación previo informe do coordinador de seguridade e saúde (que a falta de nomeamento concreto será o Técnico-Director de obra).
Atendendo á natureza da obra, o Presidente da Corporación, a proposta do Técnico Director poderá eximir ao contratista da presentación do programa de traballo.
En ningún caso dispensarase a presentación de programa de traballo para as obras plurianuais.
21) CARTEIS E SINAIS.
Na data en que comecen os traballos, o contratista queda obrigado a colocar á súa costa un cartel relacionado coa obra, coas características e formato que sinale a Administración. O devandito cartel deberá manterse na obra ata que se devolva a garantía definitiva, sendo responsable o contratista durante devandito prazo de que o cartel permaneza instalado en perfectas condicións.
Transcorridos seis meses a contar desde a recepción da obra e en todo caso antes da devolución da garantía deberá proceder á retirada do cartel á súa costa.
Así mesmo, o contratista está obrigado a instalar á súa costa os sinais indicativos de obras, perigo, precaución, desviación, etc., de conformidade co disposto no Código da Circulación e normativa de Prevención de Riscos Laborais, e a adoptar todas as precaucións precisas desde o comezo das obras ata a súa total terminación, sendo persoalmente responsable dos accidentes motivados por incumprimento desta Cláusula.
O contratista ven obrigado a poñer , desde o inicio das obras ata a súa total terminación, un cartel informativo indicando que se trata dunha obra subvencionada pola Deputación
22) OCUPACIÓN DE TERREOS.
O contratista non pode ocupar os terreos afectados pola obra ata recibir a orde correspondente da dirección.
23) DESENVOLVMENTO DOS TRABALLOS.
23.1.- O contratista deberá executar as obras con materiais e medios de primeira calidade e nas condicións esixidas no Proxecto aprobado e toda a documentación que a integra, así como de conformidade coa instruccións ou regulamentos técnicos nacionais obrigatorios, a condición de que sexan compatibles co Dereito comunitario nos termos establecidos no artigo 117 do TRLCSP.
Así mesmo, deberá utilizar os elementos persoais e auxiliares máis cualificados nas condicións esixidas pola boa práctica da construcción.
23.2.- Recepción e recusación de materiais.- O contratista só pode empregar os materiais na obra previo exame e aceptación polo Técnico-Director, nos termos e formas que este sinale, para o correcto cumprimento das condicións convidas. Se o Técnico-Director non aceptase os materiais sometidos ao seu exame deberá comunicalo por escrito ao contratista, sinalando as causas que motiven tal decisión.
23.3.- Obras defectuosas ou mal executadas.- Ata que teña lugar a aprobación da devolución da garantía definitiva o contratista responderá da execución da obra contratada e das faltas que nela houber, sen que sexa eximente, nin lle de dereito algún, a circunstancia de que os representantes da Administración examinen ou recoñecido, durante a súa construcción, as partes e unidades da obra ou os materiais empregados, nin que sexan incluídos estes e aqueles en as medicións e certificacións parciais.
23.4.- Demolición e reconstrucción das obras defectuosas ou mal executadas.- Se se advirte vicios ou defectos na construcción, ou se teñen fundadas razóns para crer que existen vicios ocultos na obra executada, o Técnico-Director ordenará durante o curso da execución, e sempre antes da aprobación da devolución da garantía definitiva, a demolición e reconstrucción das unidades de obra en que se dean aquelas circunstancias, ou as accións precisas para comprobar a existencia de tales defectos ocultos.
23.5.- Responsabilidade por vicios ocultos.- Se a obra arruínase con posterioridade á expiración do prazo de garantía por vicios ocultos da construcción, debido a incumprimento do contrato por parte do contratista, responderá este de os danos e prexuízos que se manifesten durante o termo de quince anos a contar desde a recepción.
Transcorrido este prazo sen que se manifestou ningún dano ou prexuízo, quedará totalmente extinguida a responsabilidade do contratista, de conformidade co artigo 236 do TRLCSP.
24) DIRECCIÓN E INSPECCIÓN DAS OBRAS.
A dirección e inspección das obras corresponde ao Técnico-Director das mesmas (Director de Obra e no seu caso Director de Execución da obra, de acordo co disposto nos arts. 12 e 13 da Lei 38/99 de 5 de novembro de Ordenación da Edificación), o cal ditará as instruccións necesarias ao contratista para a normal e eficaz realización daquelas e sinalará o ritmo de execución conveniente, mediante as anotacións correspondentes no Libro de Ordenes. No entanto, a Presidencia da Corporación poderá inspeccionar as obras cando o estime oportuno ou encomendar devanditas funcións aos técnicos da Corporación.
A dirección facultativa da obra (ou dirección da obra) se levará a cabo polo técnico municipal redactor do proxecto. Incluirá as atribucións sinaladas no artigo 12 da Lei 38/1999, de Ordenación da Edificación (LOE).
Asimesmo, ó ser promotora a Administración, o Director facultativo tamén asumirá a dirección de execución da obra
25) LEXISLACIÓN LABORAL E SEGUIRIDADE SOCIAL.
O contratista deberá observar as disposicións vixentes en materia laboral e de Seguridade Social.
26) PREVENCIÓN DE RISCOS LABORAIS.
O contratista deberá observar as disposicións vixentes en materia de seguridade e hixiene no traballo e prevención de Riscos Laborais.
27) RESPONSABILIDADE. DANOS.
Será de conta do contratista a responsabilidade derivada de todos os danos, prexuízos e accións de calquera natureza que sexan ocasionados a terceiras persoas polo seu persoal, a súa maquinaria ou como consecuencia dos traballos realizados. Esta responsabilidade non se extinguirá ata que expire o prazo de garantía da obra.
Cando tales danos e prexuízos sexan ocasionados como consecuencia inmediata e directa dunha orde da Administración, será esta responsable dentro dos límites establecidos na Lei.
Así mesmo, o contratista responderá civil e, no seu caso, penalmente dos danos causados á Administración Contratante ó a terceiros como consecuencia dos vicios ocultos das obras.
A cantidade en que se concreten tales danos será inmediatamente esixida pola vía de prema administrativa.
28) GASTOS DE TRANSPORTE E ALMACENAXE.
O contratista estará obrigado a sufragar os gastos de transporte de materiais ata o lugar sinalado e no prazo convido e, no seu caso, os gastos de almacenaxe e depósito.
29) CUSTODIA E CONSERVACIÓN.
O contratista deberá responder da custodia e conservación dos materiais e instalacións, sen que teña dereito a indemnización por causa de avaría, perdas ou prexuízos nos bens, ata a aprobación da devolución da garantía definitiva.
30) GASTOS DE ANUNCIOS, TRIBUTOS E VARIOS.
O adxudicatario virá obrigado a pagar todos os gastos, de publicación de anuncios de licitación en diarios oficiais e medios de comunicación. Así mesmo, deberá pagar todos os Impostos, Contribucións, Taxas e Prezos Públicos que pesen sobre o contrato ou, no seu caso, sobre o obxecto do contrato, así como obter a licenza de obras ou Imposto sobre Construccións, Obras e Instalacións, se procedese, e o abono do Tributo correspondente.
Serán por conta do adxudicatario e sen que supoña custo algún para a administración, a realización daqueles proxectos de instalacións e equipos que no seu caso se prevexan no proxecto (electricidade, centros de transformación, aparellos elevadores, climatización, etc.), que sexan necesarios para a aprobación polos organismos competentes da administración, así como a tramitación ante devanditos organismos e pago das taxas correspondentes.
31) CONTROL DE CALIDADE.
A Dirección ordenará que se verifiquen os ensaios e análises de materiais e unidades de obra que en cada caso resulten pertinentes e os gastos que se orixinen serán de conta do contratista ata un importe máximo do 1% do orzamento de execución material da obra.
A mesma Dirección fixará o número, forma e dimensións e demais características que deben reunir as mostras e probetas para ensaio e análise, caso de que non exista disposición xeral ao efecto, nin estableza tales datos o Prego de prescricións técnicas particulares.
Este control é independente do control interno que realice o adxudicatario, cuxo estricto cumprimento esixirá a Administración a través da dirección facultativa, tanto no que se refire ao programa de control, ensaios , como a cantidades destinadas a esta finalidade.
32) DEREITOS DO ADXUDICATARIO.
32.1.- Dereito ao abono da obra que realmente execute con arranxo ás cláusulas do presente Prego, e de conformidade co programa de traballo previsto para cada anualidade. Devandito abono deberá efectuarse dentro do prazo máximo de 60 días a contar desde a expedición da certificación e rexistro da correspondente factura.
32.2.- Se a Administración demorase o pago do prezo, computado a partir do cumprimento do prazo de 60 días a que se refire o apartado anterior, o adxudicatario terá dereito a partir do cumprimento de devandito prazo, a cobrar os intereses de demora e a indemnización polos custos de cobro nos termos previstos na Lei de 29 de decembro de 2004 pola que se establecen as Medidas de Loita Contra a Morosidade nas Operacións Comerciais e art. 216 do TRLCSP.
No entanto o indicado no apartado anterior, no caso de que algunha certificación conteña algún erro ou omisión, e o contratista non advertise no momento de prestar conformidade á certificación, expresamente e por escrito a existencia do mesmo, o prazo para esixir o interese de demora non se iniciará ata que se emenden os defectos que contivese a certificación, computándose, xa que logo, o prazo para esixir o interese de demora a partir da expedición da certificación emendada.
De igual modo se a factura contivese algún erro ou omisión ou esta non se presentou no Rexistro Xeral, o prazo para esixir o interese de demora non se iniciará ata que se emenden os defectos que contivese a factura ou ata que se presente a mesma no Rexistro Xeral.
32.3.- Dereito á suspensión do cumprimento do contrato no caso de que a demora do pago fose superior a catro meses, debendo comunicar á Administración cun mes de antelación tal circunstancia, a efectos do recoñecemento dos dereitos que poidan derivarse de devandita suspensión, nos termos establecidos no TRLCSP.
32.4.- Dereito a resolver o contrato e ao resarcimento dos prexuízos que como consecuencia diso orixínenselle, se a demora da Administración fose superior a oito meses.
32.5.- Dereito a transmitir os dereitos de cobro, nos termos do artigo 218 do TRLCSP e nas condicións sinaladas na cláusula 29.5 do presente prego.
33) ABONO DA OBRA EXECUTADA.
33.1. Medicións.- O Técnico Director realizará mensualmente e na forma que estableza o Prego de Prescricións Técnicas, a medición das unidades de obra executadas durante o período de tempo anterior.
O contratista poderá presenciar a realización de tales medicións.
Para as obras ou partes de obra cuxas dimensións e características haxan de quedar posterior e definitivamente ocultas, o contratista está obrigado a avisar á dirección coa suficiente antelación, a fin de que esta poida realizar as correspondentes medicións e toma de datos, levantando os planos que as definan, cuxa conformidade subscribirá o contratista.
A falta de aviso anticipado, cuxa existencia corresponde probar ao contratista, queda este obrigado a aceptar as decisións da Administración sobre o particular.
33.2.- Relacións valoradas.- O Técnico Director tomando como base as medicións das unidades de obra executada a que se refire o apartado anterior e os prezos contratados, redactará mensualmente a correspondente relación valorada á orixe.
33.3.- Certificacións.- As certificacións expediranse tomando como base a relación valorada e tramitaranse polo Técnico Director nos dous días seguintes do período que correspondan previa a audiencia ao contratista aos efectos da súa conformidade ou reparos.
No suposto de obras plurianuais as certificacións deberán axustarse ás anualidades previstas sen que nunha única certificación póidase reflectir importes correspondentes a distintas anualidades.
33.4.- Pagos.
Os pagos verificaranse contra certificacións mensuais acompañadas de relación valorada expedidas polo Técnico Director da obra e aprobadas pola Presidencia ou órgano competente da Corporación. Así mesmo, o contratista deberá presentar factura por igual importe que o da certificación.
Terán o carácter de pago a conta, suxeitas ás rectificacións e variacións que se produzan na medición final e sen supor en forma algunha aprobación e recepción das obras que comprenden
34) PRÓRROGAS.
Se o atraso na execución das obras fose producido por motivos non imputables ao contratista e este ofrecese cumprir o seu compromiso se se lle dá unha prórroga do tempo que se lle sinalou o órgano de contratación poderá concedela por un prazo que será polo menos igual ao tempo perdido, a non ser que o contratista pedise outro menor.
35) PRAZO DE EXECUCIÓN DO CONTRATO E PENALIDADES ADMINISTRATIVAS.
O contratista está obrigado a cumprir o contrato dentro do prazo total fixado para a realización do mesmo, así como, dos prazos parciais sinalados para a súa execución sucesiva.
A constitución en moura do contratista non precisará intimación previa por parte da Administración.
Cando o contratista por causas imputables ao mesmo, houber incorrido en demora respecto ao cumprimento do prazo total, a Administración poderá optar indistintamente pola resolución do contrato ou pola imposición das penalidades diarias na proporción de 0,20 euros por cada 1000 euros do prezo do contrato.
No caso de que o adxudicatario houber ofertado reducción de prazo de execución e a demora fose imputable ao contratista as penalidades diarias indicadas no parágrafo anterior serán as seguintes:
REDUCCIÓN (% sobre o prazo de execución) |
Penalidades |
Ata un 5% |
0,50 por cada 1.000 euros |
Ata un 10% |
0,55 por cada 1.000 euros |
Ata un 15% |
0,60 por cada 1.000 euros |
Ata un 20% |
0,65 por cada 1.000 euros |
Ata un 25% |
0,70 por cada 1.000 euros |
Ata un 30% |
0,75 por cada 1.000 euros |
Ata un 35% |
0,80 por cada 1.000 euros |
Ata un 40% |
0,85 por cada 1.000 euros |
Ata un 45% |
0,90 por cada 1.000 euros |
Ata un 50% |
0,95 por cada 1.000 euros |
Ata un 55% ou máis |
1 por cada 1.000 euros |
A Administración terá a mesma facultade a que se refire o apartado anterior respecto ao incumprimento por parte do contratista dos prazos parciais, ou cando a demora no cumprimento daqueles faga presumir razoablemente a imposibilidade do cumprimento do prazo total.
Cada vez, que as penalidades por demora alcancen un múltiplo do 5 por 100 do prezo do contrato, o órgano de contratación estará facultado para proceder á resolución do mesmo ou acordar a continuidade da súa execución con imposición de novas penalidades.
36) MODIFICACIÓN DE OBRAS.
36.1.- En ningún caso o Técnico Director das obras ou o adxudicatario poderán introducir ou executar modificacións nas obras comprendidas no contrato sen a debida aprobación técnica da modificación e a aprobación económica do Orzamento reformado resultante, no seu caso, como consecuencia dela. A mencionada aprobación corresponderá ao órgano de contratación, previa a redacción do proxecto, audiencia ao contratista, fiscalización do gasto e existencia de crédito.
No entanto o disposto no apartado anterior só poderán introducirse variacións sen previa aprobación cando consistan na alteración no número de unidades realmente executadas sobre as previstas nas medicións do proxecto, sempre que non representen un incremento do gasto superior ao 10 por 100 do prezo primitivo do contrato (art. 234 do TRLCSP).
As variacións mencionadas no parágrafo anterior, respectando en todo caso, o límite previsto no mesmo iranse incorporando ás relacións valoradas mensuais e poderán ser recollidas e abonadas nas certificacións mensuais, ou con cargo ao crédito adicional do 10 por 100 a que se refire a Lei Xeral Presupuestaria. No entanto, cando con posterioridade ás mesmas houber necesidade de introducir no proxecto modificacións das previstas no art. 234 do TRLCSP haberán de ser recollidas tales variacións na proposta a elaborar sen necesidade de esperar para facelo á certificación final citada.
36.2.- Serán obrigatorias para o contratista as modificacións no contrato de obras que, con arranxo ao establecido no art. 234 do TRLCSP, produzan aumento, reducción ou supresión das unidades de obra ou substitución dunha clase de fábrica por outra, sempre que esta sexa unha das comprendidas no contrato. En caso de supresión ou reducción de obras, o contratista non terá dereito a reclamar indemnización algunha, sen prexuízo do que se establece no art. 234 do TRLCSP.
36.3.- Cando as modificacións supoñan a introducción de unidades de obra non comprendidas no proxecto ou cuxas características difiran substancialmente delas, os prezos de aplicación das mesmas serán fixados pola Administración á vista da proposta do Director facultativo das obras e das observacións do contratista a esta proposta en trámite de audiencia, por prazo mínimo de 3 días hábiles. Se este non aceptase os prezos fixados, o órgano de contratación poderá contratalas con outro empresario nos mesmos prezos que fixase ou executalas directamente. A contratación con outro empresario poderá realizarse polo procedemento negociado sen publicidade sempre que a súa importe non exceda do 20% do prezo primitivo do contrato.
36.4.- Cando como consecuencia da modificación do contrato aumente o prezo do mesmo, reaxustarase a garantía que se cuantificará no 5% do incremento experimentado no prezo de adxudicación (IVE excluído) . Esta garantía deberá constituírse dentro do prazo máximo de 15 días naturais a contar desde a notificación de aprobación da modificación. A non constitución da garantía dentro de devandito prazo dará lugar á resolución do contrato.
Nas obras contratadas polos Concellos e incluídas en Plans Provinciais estarase, ademais, ao disposto nas normas reguladoras do plan ou instruccións redactadas pola Deputación.
37) CESIÓN DE CONTRATO E SUBCONTRATACIÓN DE OBRAS.
a) Cesión de contrato
Os adxudicatarios non poderán ceder os dereitos dimanantes dun contrato de obras sen obter previamente a autorización do órgano competente da Corporación, cos requisitos e condicións establecidos no artigos 226 do TRLCSP.
O cesionario deberá constituír a garantía dentro do prazo máximo de 15 días naturais a contar desde a autorización expresa polo órgano de contratación da cesión. A non constitución da garantía dentro de devandito prazo dará lugar á resolución do contrato.
b) Subcontratación
Os adxudicatarios non poderán concertar con terceiros a realización parcial das obras sen obter previamente a autorización do órgano competente da Corporación, cos requisitos e condicións establecidos no artigos 227 e 228 do TRlCSP. En todo caso as prestacións parciais que o adxudicatario subcontrate con terceiros non poderán exceder do 60% do importe de adxudicación.
Así mesmo o contratista e subcontratistas deberán observar os requisitos e condicións establecidas na Lei 32/2006 de 18 de outubro, Reguladora da Subcontratación o o Sector da Construcción e Real Decreto 1109/2007 de 24 de Agosto por por o que se desenvolve a Lei 32/2006, de 18 de outubro, reguladora da subcontratación no Sector da Construcción.
O contratista está obrigado a abonar o prezo pactado aos subcontratistas ou subministradores, dentro dos prazos e con arranxo ás condicións establecidas no art. 228 do TRLCSP.
38) RECEPCIÓN DE OBRAS E CERTIFICACIÓN FINAL.
O contratista comunicará por escrito ao Facultativo Director da obra a data prevista para a súa terminación, cunha antelación mínima de 45 días hábiles.
A recepción das obras realizarase como máximo dentro do mes seguinte á terminación das obras. Todo iso de conformidade co artigo 235 do TRLCSP.
O contratista ten obrigación de asistir á recepción da obra. Se por causas que lle sexan imputables non cumpre esta obrigación o representante da Administración remitiralle un exemplar para que no prazo de dez días formule as alegacións que considere oportunas, sobre as que resolverá o órgano de contratación.
Do resultado da recepción levantarase un acta que subscribirán todos os asistentes, retirando un exemplar orixinal cada un deles.
Cando as obras non se achen en estado de ser recibidas farase constar así no acta e o director das mesmas sinalará os defectos observados e detallará as instruccións precisas fixando un prazo para remediar aqueles. Se transcorrido devandito prazo o contratista non o efectuei, poderá concedérselle outro novo prazo improrrogable ou declarar resolto o contrato.
Dentro do prazo de 3 meses contados a partir da recepción, o órgano de contratación deberá aprobar a certificación final das obras executadas, que será abonada ao contratista a conta da liquidación do contrato.
39) PRAZO DE GARANTÍA.
O prazo de garantía terá unha duración de dous anos a contar desde a recepción das obras.
Durante o prazo de garantía o contratista estará obrigado á garda e conservación das obras, seguindo, no seu caso, as instruccións que reciba do Técnico-Director, sendo responsable dos danos intrínsecos que nela se produzan.
Se as obras deteriorásense por incumprimento desta obrigación, os traballos necesarios para a súa reparación executaranse pola Administración contratante, a costa do contratista.
40) LIQUIDACIÓN E DEVOLUCIÓN DA GARANTÍA DEFINITIVA.
Dentro do prazo de 15 días anteriores ao cumprimento do prazo de garantía, o Director facultativo da obra, de oficio ou a instancia do contratista, redactará un informe sobre o estado das obras. Se este fose favorable, o contratista quedará relevado de toda responsabilidade, salvo o disposto no art. 236 do TRLCSP (Responsabilidade por vicios ocultos), procedéndose á devolución ou cancelación da garantía e á liquidación, no seu caso, das obrigacións pendentes aplicándose ao pago destas últimas o disposto no art. 216 do TRLCSP.
No caso de que o informe non fose favorable e os defectos observados debésense a deficiencias na execución da obra e non ao uso do construído, durante o prazo de garantía o Director facultativo procederá a ditar as oportunas instruccións ao contratista para a debida reparación do construído, concedéndolle un prazo para iso durante o cal continuará encargado da conservación das obras, sen dereito a percibir cantidade algunha por ampliación do prazo de garantía.
41) CAUSAS DE RESOLUCIÓN.
Serán as previstas nos artigos 223 e 237 do TRLCSP, cos efectos previstos no artigo 225 e 239.
42) XURISDICCIÓN.
As cuestións litixiosas xurdidas sobre interpretación, modificación, resolución e efectos deste contrato serán resoltos polo órgano de contratación, cuxos acordos porán fin á vía administrativa e contra os mesmos haberá lugar a recurso Contencioso-Administrativo, conforme ao disposto pola Lei Reguladora de devandita Xurisdicción, previa interposición, no seu caso, do recurso de reposición potestativo e sen prexuízo da interposición de calquera outro recurso que os interesados estimen procedente. Nos supostos a que se refire o artigo 40 do TRLCSP os interesados deberán interpor o recurso especial en materia de contratación.
A GUARDA, XUÑO DE 2016
ANEXO I.- DECLARACIÓN RESPONSABLE (SOBRE A).
MODELO DE DECLARACIÓN RESPONSABLE PARA PERSONAS FÍSICAS
D………………………………….., con DNI nº………………, en nome propio, e domicilio a efecto de notificacións en……………………………………………………….,a efectos de contratar co Concello da Guarda
DECLARO, baixo a miña responsabilidade:
1º.-Que dispoño de capacidade de obrar e xurídica, da habilitación profesional,
clasificación e/ou solvencia esixida para executar o contrato de …………………………………………
2º. – Que non estou incurso en ningunha das prohibicións para contratar coa Administración establecidas no artigo 60 do Texto Refundido da Lei de contratos del Sector Público.
3º.-Que estou ó corriente nas miñas obrigas tributarias e coa Seguridade Social.
4º.-Que a oferta que presento garantiza, respecto dos traballadores e procesos productivos empregados na elaboración dos productos e/ou servizos, así como na execución do contrato, o cumprimento das obrigas medioambientais, sociais e laborais derivadas dos convenios colectivos aplicables, o Dereito español e da UE, así como das disposicións de Dereito internacional sobre estas materias suscritas pola Unión Europea.
5º.- Que o correo electrónico para recibir todas as comunicacións relacionadas co presente expediente é…………….
O que declaro ós efectos do previsto no artigo 146 do TRLCSP, comprometéndome a presentar a xustificación acreditativa de tales requisitos no prazo que sexa requerido pola unidade de Tramitación, no caso de que vaia a resultar adxudicatario do contrato………………….., indicando que posúo todos estos requisitos no momento de presentación da presente declaración responsable e autorizando expresamente ó Concello da Guarda á súa verificación directa.
En ….., a
….
de …………… de ………..
Fdo: ………………………………………..
MODELO DE DECLARACIÓN RESPONSABLE PARA PERSOAS XURÍDICAS.
D………………………………….., con DNI nº………………, en nome da sociedade…………………………………………………………., con NIF nº…………………, de acordo coa escritura de poder …………………………………………………………………………(ou documento que o habilite para actuar en nome da persoa xurídica á que representa),a efectos de contratar co Concello da Guarda
DECLARO, baixo a miña responsabilidade
1º. Que a empresa á que represento dispón de capacidade de obrar e xurídica e da habilitación profesional, necesaria para concertar co Concello da Guarda a execución do contrato de …………………………………………. O obxecto social da empresa comprende a actividad obxecto deste contrato, de acordo co recollido no artigo ………..dos seus estatutos sociales, estatutos que se atopan correctamente inscritos nos Rexistros correspondientes.
2º.-(Alternativamente)
Que dita empresa dispón da clasificación / solvencia requerida para dita contratación./
Que dita empresa dispón dos requisitos mínimos de clasificación / solvencia establecidos para concorrir a dita contratación, complementándoa polo medio seguinte (marcar oque proceda):
a.Formando unha unión temporal de empresas para concorrir á licitación coa mercantil………………………………., adquirindo o compromiso expreso de constituir dita UTE no caso de resultar a nosa oferta adxudicataria do contrato (neste caso, a declaración deberá ser suscrita por cada unha das empresas que integrarán a futura UTE).
b.Dispoñendo de medios externos para executar as prestacións seguintes…..
Ditos medios externos consisten en…… e serán aportados por ……… A tal efecto se formalizou con dita empresa un ………
3º.(Alternativamente)
Que a esta licitación NON concorre ningunha outra empresa do grupo empresarial ó que pertence a que represento /
Que a esta licitación presentarán ofertas as seguintes empresas integradas no mesmo grupo empresarial do que forma parte a que represento:
……………
……….
(Debe entenderse por sociedades dun mesmo grupo empresarial aquelas que se atopan nalgún dos supostos contemplados no artigo 42.1 do Código de Comercio).
4º.- Que nin eu persoalmente nin ningún dos administradores da persoa xurídica en cuio nome actúo estamos incursos en ningunha das prohibicións para contratar coa Administración establecidas no artigo 60 do Texto Refundido da Lei de Contratos do Sector Público.
5º.-Que a empresa á que represento está ó corrente de todas as súas obrigas tributarias e coa Seguridade Social.
6º.- Que a empresa á que represento NON / SI (márquese o que proceda) ten un número de 50 ou máis traballadores, (en caso de superar esa cifra) sendo o número de traballadores con discapacidade na empresa de……….., o que supón un ……..% de traballadores pertencentes a este colectivo, (alternativamente, según o caso), significando que se supliron a esixencia legal de dispoñer na plantilla con máis do 2% de traballadores con discapacidade polas medidas alternativas legalmente previstas seguintes:………………….
7º.-Que a oferta que presento garantiza, respecto dos traballadores e procesos productivos empregados na elaboración dos productos e/ou servizos, así como na execución do contrato, o cumprimento das obrigas medioambientais, sociais e laborais derivadas dos convenios colectivos aplicables, o Dereito español e da UE, así como das disposicións de Dereito internacional sobre estas materias suscritas pola Unión Europea.
8º.- Que o correo electrónico para recibir todas as comunicacións relacionadas co presente expediente é…………….
O que declaro ós efectos do previsto no artigo 146 do TRLCSP, comprometéndome a presentar a xustificación acreditativa de tales requisitos no prazo que sexa requerido pola unidade de Tramitación, no caso de que vaia a resultar adxudicatario do contrato………………….., indicando que posúo todos estos requisitos no momento de presentación da presente declaración responsable e autorizando expresamente ó Concello da Guarda á súa verificación directa.
En …., a..de …………… de ………..
Asdo: ………………………………………..
PREGO TECNICAS (en el proyecto) [VER PROXECTO]