Concerto de Clavecín de Joao Janeiro o venres 9 de setembro na Igrexa Parroquial da Guarda
“Un camiño ben temperado” é un ciclo de cinco concertos de artistas das dúas marxes do Miño que busca poñer en valor este pasado musical común, así como a súa proxección internacional, tomando como referencia o traballo da ESMAE da cidade do Porto como centro artístico na actualidade, no que conflúen o patrimonio e a historia galega e portuguesa.
Este ciclo é unha aposta da Orquestra Clásica de Vigo que procura xerar un espazo de troco e posta en común arredor da interpretación historicamente informada do repertorio ibérico e as súas ligazóns co exterior.
Na Guarda, Joao Janeiro ofrecerá un concerto de Clavecín o venres día 9 de setembro ás 20:00h na Igrexa Parroquial da Guarda.
A música de tecla na Península Ibérica do Renacemento ao Barroco tardío estivo marcada por dúas correntes de composición: a asimilación de influencias externas, e a estruturación dunha tradición intimamente ligada coas características diferenciadoras dos instrumentos de tecla aquí construídos e/ou utilizados. Neste aspecto, a franxa máis occidental da península, quizais por se situar no extremo de Europa, e padecer dunha especie de síndrome das periferias, foi a que máis apertura sempre amosou cara á diversidade de influencias ou se esixiu a si mesma precisamente iso, co fi n de asemellarse máis aos centros europeos de desenvolvemento artístico.
Transmutações ibéricas procura reflectir algúns dos máis importantes procesos de asimilación, transformación e renovación da escrita para tecla na península ibérica desde
fi nais do século XV ata o primeiro cuarto do século XVIII.
Desde a incorporación vocal da escola franco-flamenga catrocentista á expresión lusitana da infl uencia italiana do Barroco do setecentos, pasando pola música de danza de raíz tradicional, o estilo improvisado, ata a tradución en tecla dunha linguaxe eminentemente orquestral. O programa do recital constrúese así nun diálogo entre influencias e a súa transmutación ibérica, artellando orixes e idiosincrasias que acabaron constituíndose.
Coa diversidade que sempre caracterizou estes repertorios, a música de tecla da Península Ibérica chegou a ser unha das tradicións europeas máis singulares e fascinantes do Renacemento ao Barroco tardío.
PROGRAMA
— Portigaler (Buxheimer Orgelbuch), anómino (século XV)
— Tento sobre ‘Con que la lavaré’, de Antonio Carreira (c. 1589)
— Diferenzas sobre a Gallarda Milanesa, de Antonio de Cabezón (1510-1566)
— Toccata Primo Tuono, de Tarquino Merula (1595-1665)
— Xácaras del 1.o Tono, de Juan Cabanilles (1644-1712)
— Toccata col Scherzo del Cucco, de Bernardo Pasquini (1637-1710)
— Recercata Ottava, de Diego Ortiz (1510-1570)
— Terceiro Tento do 1.o Tom, Manuel Rodrigues Coelho (c.1570-c.1635)
— Ballo di Mantova, de Gaetano Greco (1657-1728)
— Sonata en Sol menor K. 49, de Carlos Seixas (1704-1742)
Proxecto subvencionado no programa “O teu Xacobeo”